ابعاد استاندارد درب ضد سرقت,ابعاد درب ضد سرقت,اندازه درب ضد سرقت,اندازه استاندارد درب ضد سرقت

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت، سایز و اندازه درب ضد سرقت

  • 01/06/1397 01:30:36 ب.ظ
  • 28538 نفر

معمولا درب های ضد سرقت در ابعاد استاندارد ساخته می شوند. درب تک لنکه، دو لنگه و سه لنگه، درب لابی، درب اتاق و درب ورودی هر یک ابعاد استاندارد خود را دارند. شما می توانید در فروشگاه درب امن انواع درب ساختمانی را در ابعاد دلخواه خود سفارش و تحریل بگیرید.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت

ابعاد درب ضد سرقت به دو نوع تقسیم بندی می شود که سازندگان ساختمان باید قبل از ساخت فریم انتظار به آن توجه کنند. مسئله دیگر قطر لقار دیوار برای نصب درب ضد سرقت می باشد. عرض و طول ساب فریم مورد نیاز برای درب های استاندارد:  111 در 212 می باشد. فاصله 111 داخل به داخل فریم انتظار بعد از نصب ساب فریم فلزی می باشد.

ساب فریم می تواند از قوطی ۳۰ در ۴۰ و یا هر نوع فلز دیگری باشد. طول ساب فریم انتظار برای درب ضد سرقت ۲۱۲ سانتی متر به این معنا می باشد که از کف تمام شده تا زیر نعل درگاه نباید بیشتر از ۲۱۲ سانتی متر باشد. البته باید بیان شود هیچ گونه محدودیتی برای ساخت درب های ضد سرقت با ابعاد سفارشی وجود ندارد وابعاد استاندارد درب ضد سرقت می تواند با طول و عرض های مختلف در ساخت سفارشی طبق مشخصات فنی درب ضد سرقت ساخته شوند.

ولی بعضی از ساختمان سازان تمایل دارند که از ابعاد درب ضد سرقت سفارشی استفاده کنند که منظور از سفارشی بودن ابعاد درب ضد سرقت خارج از اعدادی می باشد که در بالا بیان شد. ولی عرض ابعاد درب ضد سرقت نباید از ۱۲۵ سانتی متر بیشتر باشد و برای ابعاد بیشتر از ۱۲۵ سانتی متر میتوان از درب های ضد سرقت یک و نیم لنگه و دو لنگه استفاده نمود.

اندازه درب ضد سرقت دو لنگه

اندازه درب ضد سرقت برای درب ضد سرقت دو لنگه نهایتا می تواند ۲ متر باشد و بیشتر از این عرض باید ساخت سفارشی مد نظر گرفته شود. اندازه درب ضد سرقت ترک و ایرانی طبق همین موارد تاثیر خاصی بر شرایط نصب ندارد اگرچه نصب و حمل درب های ضد سرقت دو لنگه بسیار سخت تر از تک لنگه می باشد و نصب این نوع درب ها نیازمند استفاده از نصب های مجرب می باشد و کارخانه برای ساخت درب های سفارشی با عرض و طول بیشتر باید از ورق های کات شده ی با عرض و طول بیشتر استفاده کند. 
برای داشتن بازشو 92 سانتی متر باید داخل به داخل فریم انتظار یا به عبارتی تمام شده ی کار عرض اندازه درب ضد سرقت 107 سانتی متر باشد. همان طور که مشاهده می شود هر چهارچوب 7.5 سانتی متر از فضای موجود را کاهش می دهد. البته می تواند داخل به داخل فریم تا 117 سانتی متر نیز افزایش داشته باشد که در این صورت میزان بازشو 102 سانتی متر می شود. برای ارتفاع ابعاد درب ضد سرقت نیز محدودیت هایی وجود دارد با توجه به اینکه از ورق های کات شده ی فولاد مبارکه برای استاندارد سازی ابعاد درب ضد سرقت استفاده می شود کف تمام شده تا ارتفاع نهایی نباید بیشتر از 213 سانتی متر باشد. اگر بخواهیم ابعاد درب ضد سرقت از این ارتفاع بیشتر باشد باید با استفاده از کتیبه این ارتفاع را جبران کنیم. 

ابعاد درب های ضد سرقت چینی

در ابعاد درب های ضد سرقت چینی ، رایج ترین سایز درب ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران درب ضد سرقت به ابعاد ۲۱۰ *۱۰۵ سانتی متر می باشد البته با ابعاد ۲۱۰ *۱۲۰ سانتی متر نیز وجود دارد که این درب ها یک و نیم لنگه می باشد .

چرا سایز ۲۱۰ *۱۰۵ بیشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته است؟

با توجه به استاندارد ها حداقل ورودی مفید برای یک واحد آپارتمانی ۹۰ سانتی متر می باشد که درب ضد سرقت با ابعاد ذکر شده ورودی مفیدی معادل ۹۱ سانتی متر را دارا می باشد .و مقدار ورودی مفید آن برای ارتفاع ۲۰۰ سانتی متر می باشد. اما متاسفانه در سالهای اخیر برخی از وارد کنندگان درب های ضد سرقت چینی به منظور اینکه ابعاد درب ضد سرقت منحصر به خود آنها باشد اقدام به واردات درب هایی با سایز غیر متعارف کردند و دلیل آن نیز این است که معمولا فریم انتظار درب های ضد سرقت چینی چند ماه قبل از نصب درب در ساختمان کار گذاشته می شود و زمانی که فریم انتظار بر اساس سایز یک درب خاص گذاشته شود به اجبار یا باید همان درب نصب شود و یا تغییراتی را در فریم ایجاد کرد که در اکثر موارد مقرون به صرفه نخواهددبود.
به عنوان مثال یکی از این ابعاد ۲۰۵ *۱۰۵ می باشد که ۵ سانتی متر از ارتفاع کم شده است و در صورتی که تمایل به نصب درب ضد سرقت با ابعاد استاندارد داشته باشید حتما بایستی از ارتفاع ، دیوار را ۵ سانتی متر برش داد.

همچنین دربهایی با ابعاد ۲۱۰ *۱۱۰ سانتی متری به انگیزه بالا بردن ورودی مفید وارد بازار ایران شده اند که در صورت عدم ایجاد تناسب بین سایز درب و ضخامت ورق رویه و همچنین تقویت لولا ها دچار مشکلاتی خواهیم شد که به اختصار در مورد آن در ادامه بحث خواهیم کرد.

  1. مشکل اول: افزایش عرض درب، سطح مقطع لنگه درب را افزایش خواهد داد و در صورتی که ضخامت ورق رویه نیز افزایش نیابد موج های بیشتری در سطح درب مشاهده خواهد شد همچنین مقاومت آن در برابر ضربه کاهش می یابد.
  2. مشکل دوم: از طرف دیگر مرکز ثقل لنگه درب تغییر خواهد کرد که با توجه به ساختار لولاهای درب ضد سرقت چینی که در مورد آن در نوشتارهای قبلی صحبت کردیم مرتبا لنگه درب از ریگلاژ خارج خواهد شد .

و نکته جالب این است که اگربرای برطرف کردن مشکل اول ، ضخامت ورق رویه را افزایش دهیم وزن لنگه درب افزایش خواهد یافت و این امر به مشکل دوم بیشتر دامن خواهد زد.

 

مشخصات فنی درب ضد سرقت ترکیه

این سری از دربها ،درابعاد استاندارد ،و با در نظر گرفتن طرحها و رنگهای منحصر به فرد خود در کشور ترکیه تولیدو به ایران ترانزیت می شوند. متریال به کار برده شده در درب های ضد سرقت شامل :

  • چهارچوب فولادی کشویی قابلیت تنظیم 14 الی 22 سانتی متر
  • درب  MDF 
  • قفل و یراق KALE 
  • کلون
  • چشمی
  • کلیپس امنیتی
  •  نوار درزگیر و ضربه گیر که با بسته بندی مطمئن به وسیله 2 عدد تسمه عمودی و3 عدد تسمه افقی پلمپ شده تحویل مشتریان می گردد.

متریال (مشخصات فنی ) ساخت دربهای ایمن (ضد سرقت )

نمای خارجی این نوع دربها (ترکیه ) ازMDF با ضخامت استاندارد 10mil  استفاده شده که با روکش طبیعی چوب ملچ زیبائی چوب را به بیننده القاء می نماید.

برای بالا بردن استحکام و مقاومت این دربها که یکی از مشخصات بارز وایده اولیه تولید این محصول می باشد فضای خالی بین ورقهایMDF (نمای بیرونی و درونی) به وسیله 2 سری ورق فولاد با حداقل قطر 1/5mil  پر شده است.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ترک اصل

  • ابعاد چهارچوب (عرض ) 1/15× 2/15 (ارتفاع) اصل ترک
  • وابعاد (عرض ) 1/10× 2/10 (ارتفاع)وابعاد(عرض ) 1/05× 2/10 (ارتفاع) ترک مونتاژ ایران
  • باز شو مفید درب (عرض)0/94 × 2/09 (ارتفاع )

برای آشنایی بیشتر با درب ضد سرقت ترک مقاله مرتبط را مطالعه بفرمایید و از محصولات بازدید نمایید.

درب ضد سرقت خوب,درب ضد سرقت ایمن,بهترین درب ضد سرقت,مشخصات درب ضد سرقت

راهنمای خرید درب ضد سرقت

در هنگام انتخاب و خرید درب ضد سرقت به یک سری نکات باید توجه کنیم تا بتوانیم بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنیم .
مشخصات درب ضد سرقت,درب ضد سرقت,بهترین درب ضد سرقت

مشخصات درب ضد سرقت

مشخصات درب ضد سرقت چینی : درب ها ی ضد سرقت چینی دارای 4 عدد لولا هستند که به صورت مخفی بوده و قابلیت ریگلاژ را نیز دارند و بر روی آن یه عدد چشمی و زنگ نصب شده است و علاوه بر دستگیره های زیبا دارای قفل شب بند می باشند.
اجزای درب ضد سرقت,درب ضد سرقت

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

درب ضد سرقت ممکن است به انواع مختلف قفل های ضد سرقت مجهز شده باشد. هر کدام از این قفل ها دارای میزان امنیت های متفاوتی هستند. مهم ترین و اصلی ترین اجزا در درب ضد سرقت، قفل ها هستند. بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت حتما به قفل آن توجه کنید.
بهترین درب ضد سرقت,انواع درب ضد سرقت,بهترین برند درب ضد سرقت

بهترین درب ضد سرقت

مهم ترين سؤالي كه براي خريد ار درب ضد سرقت پيش مي آيد اين است كه چه نوع درب ضد سرقتي بخريم؟ انواع مختلف درب ضد سرقت در بازار وجود دارد و با مراجعه ی خريدار به فروشگاه ها وشركت هاي توليد و فروش درب ضد سرقت انواع مختلف آن را مي بينيم
تماس بگیرید