رگلاژ درب ضد سرقت,مشکلات دربهای ضد سرقت,رفع صدای جیر جیر لولای درب

تعمیر انواع درب ضدسرقت چینی،ایرانی و ترک

  • 14/08/1397 04:34:34 ب.ظ
  • 36327 نفر

درب های ضد سرقت دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند اما این درب ها هم مانند هر محصول دیگری ممکن از پس از گذشت مدتی نیاز به تعمیرات و یا رگلاژ پیدا نماید. رگلاژ درب ضد سرقت و تعمیرات درب مانند تعمیر قفل درب ضد سرقت و تعمیر لولای درب ضد سرقت از جمله مهم ترین اقدامات برای داشتن یک درب بی عیب و نقص است. اگر به تعمیر درب ضد سرقت و رگلاژ نیاز دارید با ما تماس بگیرید.

نحوه تنظیم و رگلاژ درب ضد سرقت

مهمترین قسمتی که در رگلاژ درب ضد سرقت مهم است و می توان گفت که اساس رگلاژ در عملکرد درست آن است لولا می باشد که از مقاومت بالایی برخوردار است و لنگه را در چهارچوب محکم نگه می دارد. تعمیرکار درب ضد سرقت به خوبی می داند که چه تعداد لولا و در چه فاصله هایی نیاز است تا رگلاژ این دربها تحقق یابد البته لازم به ذکر است که رگلاژ زمانی به خوبی اتفاق می افتد که تمامی قطعات به خوبی تنظیم شده باشد. مشکلاتی که در خارج شدن از رگلاژ درب ضد سرقت ایجاد می شود زیاد است که مهم ترین آن گیر در باز و بسته شدن می باشد که علاوه بر کاهش کارایی درب ضد سرقت موجب سلب آرامش نیز می شود.
برای رگلاژ درب ضد سرقت تعمیرکار باید تمامی قطعات اعم از یراق آلات و لولا را چک کرده و در صورت نیاز لولای کمکی اضافه کند و یا از واشر مخصوص برای بالا بردن لنگه بهره گیرد، دربهای ضد سرقت چینی که دارای رگلاژ دشواری هستند با این نکات قابل اجرا نمی باشند و لازمه که تعمیرکار درب ضد سرقت یک نیروی جوشکار نیز همراه خود داشته باشد تا در صورت نیاز لولاها را جا به جا کند.
رفع صدای درب ضد سرقت با رگلاژ درست و اصولی برطرف می شود و نیازی نیست که نگران باشید، تنها کافی است تا تعمیرکار تمامی نکات مربوط به تعمیر درب ضد سرقت را رعایت کند.
رگلاژ و تعمیر درب ضد سرقت یکی از مواردی است که هر ساختمانی ممکن است به آن نیاز داشته باشد و تنها راه حل این مشکل دانش و تخصص تعمیرکاری است که اقدام به تعمیر درب می کند. امروزه استفاده از درب ضد سرقت در ساختمان ها کاملاً رواج پیدا کرده و مردم برای حفظ امنیت و آسایش خود از این دربها استفاده می کنند. این دربها به دلیل ساختار پیچیده ای که دارند، در گذر زمان دچار مشکلاتی می شوند که نیاز به تعمیر و رگلاژ پیدا می کنند که یکی از ضعف های دربهای ضد سرقت این است که افراد عادی نمی توانند آن را تعمیر و رگلاژ نمایند.
در تعمیر درب ضد سرقت تجربه و دانش تعمیرکار نقش مهی را ایفا می کند و ابزار کامل در کنار تخصص موجب برطرف شدن مشکلات این نوع دربها می شود. نکته مهم در هنگام نصب درب ضد سرقت آن است که درب به درستی رگلاژ شود، زیرا نصب نادرست موجب می شود درب دارای کارایی لازم نباشد. 

مشکلات پیش آمده برای در ضد سرقت

  •  خارج شدن درب از حالت رگلاژ
  •  شکستن لولاهای درب
  •  نفوذ صدا از درب ضد سرقت به داخل ساختمان
  •  ایراد در مغزی قفل درب
  •  ایراد در یراق آلات
  •  خراب شدن و ایراد در قفل
  •  خراب شدن و پایین آمدن کارایی دستگیره

مراحل رفع صدای جیر جیر لولای درب

البته برای اینکه بهتر کار شما انجام شود و از دست صدای جیر جیر درب خلاص شوید. می توانید با در آوردن میخ لولا و ریختن شمع آب شده روی آن و حتی شستن آن توسط سیم ظرف شور به خوبی باعث پاک شدن و تمیز شدن میخ لولا شوید.

گام ۱
روغن روان کننده را روی لولای در اسپری کنید یا بمالید و چند بار بعد از آن در را باز و بسته کنید تا به خوبی داخل لولا برود. روغنی که استفاده می کنید، باید قابل نفوذ به لولاها باشد. همچنین می توانید از روغن دان مخصوص چرخ خیاطی استفاده کنید.

گام ۲
اگر لولا هم چنان جیرجیر می کرد، آن را کامل درآورده و میخ های لولا را در بیاورید. به دنبال میخ هایی که گرد شده اند و دور صفحات لولا مانده اند، بگردید. این میخ لولا، در حقیقت صفحات لولا را روی هم نگه می دارد. با انبردست بلند، میخ را در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید تا در بیاید. مراقب باشید که سر نخورد و به بند انگشتان تان آسیب وارد نشود.

گام ۳
میخ لولا را با سیم ظرفشویی کاملا بمالید. با این کار هر نوع خوردگی و یا کثیفی از روی میخ پاک می شود. سپس آن را در جای خود قرار دهید و روی آن روغن بمالید.
اگر میخ را روی یک سطح صاف بغلتانید، کج بودنش را تشخیص می دهید اگر کج بود، آن را روی زمین سیمانی گذاشته و با چکش صاف کنید.
رنگ و جرم های روی میخ را می توانید با سوزن یا هر شئ نوک تیز دیگر نیز پاک کنید.
اگر میخ را با سمباده تمیز کنید، لولا خیلی بهتر تمیز و صاف شده و اصطکاکش کمتر می شود.

گام ۴
یکی دیگر از راه حل های آسان برای پاک کردن میخ لولا، استفاده از صابون است. سپس لولا را جا زده و چند بار در را باز و بسته کنید تا در نرم شود و جیرجیر نکند.

گام ۵
زمانی که به لولا روغن می مالید، به طور پیوسته این کار را انجام دهید. مقداری روغن بمالید، در را باز کنید و ببندید و سپس دوباره به آن روغن بزنید. زمانی که صدای جیرجیر دیگر به گوش تان نمی رسید، می توانید میخ را کاملا سر جایش فرو کنید و مطمئن شوید به درستی در جایش قرار گرفته است.

گام ۶
با استفاده از یک دستمال یا حوله کاغذی، دوده، روغن و گرد و خاک را از لولا پاک کنید.

گام ۷
اگر هنوز هم صدای جیرجیر قطع نشد، لولا را به کل از جا درآورده و آن را تعویض کنید.

نکات و هشدارهای مهم

  • اگر روغن مناسب پیدا نکردید، می توانید از روغن موتور و یا حتی روغن سرخ کردنی نیز استفاده کنید، اما به هر حال تاثیرشان به مراتب کمتر است.
  • اگر با چکش، به لولا محکم ضربه بزنید و لولا زنگ زده باشد، ممکن است به در آسیب وارد کنید.
  • با کمک یک پارچه، مراقب باشید که روغنی که به لولا می زنید، چکه نکند.
  • لولای زنگ زده را تعویض کنید، چرا که باعث پوسیدگی و بدتر شدن در می شود.

ابزاری که برای تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت نیاز است

رگلاژ درب ضد سرقت

تعمیرات و رگلاژ درب ضد سرقت از جمله مواردی است که بدون دارا بودن دانش فنی و ابزار لازم نمی توان ان را اجرا کرد و یا به نتیجه مناسب و قابل قبول رسید ، به همین منظور توضیحات مختصری در این مورد ذکر می کنیم.
یکی از اساسی ترین و مهمترین ابزار تعمیرکار در این حوزه کاری ، دستگاه جوشکاری است که برای جا به جایی لولاها مورد استفاده قرار می گیرد و در مواردی نیز برای جوش زدن بخش های درب ضد سرقت که دچار شکستگی یا ایراد شده است استفاده می شود.
ابزار پر کاربرد بعدی چکش و میله اهنی در ابعاد ۵۰ سانتی متر است که برای بالا کشیدن درب و یا ایجاد ضربه در بخش هایی از درب ضدسرقت که دچار تو رفتگی شده است استفاده می شوند و نقش اهرم و ضربه کمکی را ایفا می کنند.
برای بازکردن و تعویض قفل ضد سرقت از اچار و پیچ گوشتی مخصوص و لوازم جانبی دیگر که یک جعبه ابزار کامل را شامل می شود استفاده می شود که در شرایط  مختلف تعمیرکار به کار می گیرد.
مطلب مشابه: باز کردن قفل درب ضد سرقت
چهارچوب درب ضد سرقت نیز در صورت ضربه در حین بستن و فشار ناشی از عدم رگلاژ ممکن است دچار اسیب های جزئی و کلی شود که با توجه به دانش فنی نیروی کار می توان این مورد را نیز بر طرف کرد.
یکی از نکاتی که لازم است به ان اشاره کنیم بحث عدم توجه افراد به موضوع رفع ایرادهای درب است که در گذر زمان اسیب های جبران ناپذیری را ایجاد می کند که موجب می شود تا به جای تعمیرات مجبور به تعویض کامل درب ضد سرقت شوید که این مسئله هزینه های زیادی را به خانوار وارد می کند. 

رگلاژ انواع درب ضد سرقت

از جمله دیدگاه های مطرح در بین افراد عادی و تعمیرکاران این زمینه ، این است که ایا تعمیر و رگلاژ انواع درب ضدسرقت  ترک ، چینی و ایرانی امکان پذیر است و چه تفاوت هایی در این امر وجود دارد.
این یک سوال مبهم نیست زیرا هر وسیله و ابزار ساخت دست بشر یک راه حل برای رفع مشکل در ان اندیشیده شده است و تنها تجربه و تخصص است که موجب می شود تا درصد بالایی از این ایرادات برطرف شود و در بحث دربهای ضد سرقت نیز این موضوع مشهود است و بدون شک تمامی دربهایی که به این شکل ساخته شده اند و از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار دارند ، قابل تعمیر و رگلاژ می باشند.
تنها تفاوت در روش کار است که در رگلاژ درب های ضد سرقت چینی کار از ظرافت بیشتری برخوردار است که در نوع ترک ان این موضوع به سمت تخصصی بودن سوق داده می شود و در جنس ایرانی بحث نتیجه کار به متعلقات و بخش های مختلف به دلیل مراحل ساختی که داشته است ، بستگی دارد.

بایدها و نبایدهای مهم برای پیشگیری از تعمیر درب ضد سرقت

درب ضد سرقت هم مانند بخش‌های دیگر ساختمان نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و در صورت عدم رسیدگی به آن، خیلی زود نیاز به تعمیر درب ضد سرقت پیدا می‌کنید. البته اهمیت مراقبت از درب ضد سرقت دو چندان است. زیرا عامل بسیار مهمی در امنیت ساختمان محسوب می‌شود. همچنین بخشی از زیبایی نمای ساختمان می‌باشد. در ادامه مطلب لیستی از بایدها و نبایدها برای محافظت از درب های ضد سرقت آمده که با رعایت آن، می‌توان عمر مفید درب ضد سرقت را افزایش داد و همچنین از هزینه های اضافی بابت تعمیر درب ضد سرقت جلوگیری کرد. 

1: با دقت به درب ضد سرقت نگاه کنید و به صدای آن گوش دهید

هر بار که از درب ضد سرقت استفاده می‌کنید، با دقت به درب نگاه کنید و به صدای باز و بسته شدن آن گوش دهید. با این کار قبل از وارد شدن آسیب جدی به درب، می‌توانید آن را شناسایی کنید و هزینه‌های تعمیرات درب ضد سرقت را کاهش دهید. ضمن اینکه اگر در آینده برخی از قطعات درب ضد سرقت خراب شود و یا دچار مشکلی جدی شود، بلافاصله می‌توانید منبع خرابی را تشخیص دهید و اقدامات لازم جهت تعمیر در ضد سرقت را انجام دهید.

2: برای رفع صدای درب ضد سرقت ، خودتان نحوه روغن کاری درب ضد سرقت را یاد بگیرید 

نحوه روغن کاری درب ضد سرقت بسیار ساده و مانند روغن کاری درب های ساده است. هر گاه که درب شما به سختی باز و بسته شد و یا صدای جیر جیر آن را شنیدید، کافیست لولای درب و قفل آن را روغن کاری کنید و یا اسپری روان کننده به آن بزنید. این کار بسیار آسان می‌باشد و شما می‌توانید رفع صدای درب ضد سرقت را در کمتر از 10 دقیقه انجام دهید . اما تاثیر آن بر روی عمر مفید درب ضد سرقت بسیار زیاد و قابل توجه است. توصیه می‌کنیم روغن کاری درب ضد سرقت از جمله روغن کاری لولاها و قفل آن را حتماً در برنامه‌های خود قرار دهید.

3: قبل از اینکه به تعمیر درب های ضد سرقت نیاز پیدا کنید، آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید

دستال تمیزی را نم دار کنید و هر چند وقت یکبار درب ضد سرقت خود را تمیز کنید. این کار تا مدت ها روکش درب شما را سالم نگه می‌دارد و تا سالیان بعد نیازی به تعمیرات درب های ضد سرقت ‌(‌ تعمیر روکش درب ضد سرقت ) نخواهید داشت. هرگز شلنگ آب و یا آب فشار قوی را بر روی درب های ضد سرقت نگیرید و با این کار درب را تمیز نکنید.

4: استفاده از مواد شیمیایی غلیط و دستمال‌های زبر، عامل نیاز به تعمیر روکش درب ضد سرقت

بر روی روکش درب های ضد سرقت، پوشش پودری وجود دارد که برای محافظت از روکش درب می‌باشد. استفاده از مواد شیمیایی غلیظ و دستمال‌های زبر و خشن به درب آسیب می رساند و شما را وادار می‌کند برای تعمیر روکش درب ضد سرقت خود، از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید. کافیست دستمال نرمی بردارید و کمی آن را نم دار کنید و سپس توسط آن درب را تمیز کنید.

5: رگلاژ درب ضد سرقت را هرگز خودتان انجام ندهید

صدای درب، تنها یکی از مشکلاتی است که در هنگام باز و بسته شدن درب بوجود می‌آید و باعث می‌شود که به رگلاژ درب ضد سرقت نیاز پیدا کنید. با توجه به اینکه درب ضد سرقت تفاوت های زیادی با انواع درب های دیگر دارد و همچنین شخصی که برای تعمیر و سرویس درب می‌آید، تمامی قطعات آن را چک می‌کند، بهتر است رگلاژ درب ضد سرقت را به تعمیرکار ماهر بسپاریم.

6: آیا هر کسی می‌تواند تعمیر قفل درب ضد سرقت را خودش انجام دهد؟

به طور معمول در قفل درب های ضد سرقت، ۲ مغزی بکار می‌رود. مغزی بخش بالا، شب بند می‌باشد و مغزی بخش پایین، همان مغزی ساده می‌باشد. ضمن اینکه تعداد زبانه های قفل درب های ضد سرقت نیز بیشتر می‌باشد. بنابراین سرویس و یا تعمیر درب های ضد سرقت را به تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

7: آموزش تعویض مغزی درب ضد سرقت

اگر به دنبال آموزش تعویض مغزی درب ضد سرقت هستید و تا کنون تجربه ی انجام این کار دشوار را ندارید، با خیال آسوده آن را به کلیدساز و یا قفل ساز ماهر بسپارید. البته همانطور که در بالا اشاره شد، تنها تفاوت مغزی اکثر درب های ضد سرقت، تعداد زبانه های آن می‌باشد. البته اگر می‌توانید مغزی درب های ساده را تعویض‌ کنید، تعویض مغزی درب ضد سرقت را هم می‌توانید انجام دهید.

مطلب مشابه: تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

درب ضد سرقت خوب,درب ضد سرقت ایمن,بهترین درب ضد سرقت,مشخصات درب ضد سرقت

راهنمای خرید درب ضد سرقت

در هنگام انتخاب و خرید درب ضد سرقت به یک سری نکات باید توجه کنیم تا بتوانیم بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنیم .
مشخصات درب ضد سرقت,درب ضد سرقت,بهترین درب ضد سرقت

مشخصات درب ضد سرقت

مشخصات درب ضد سرقت چینی : درب ها ی ضد سرقت چینی دارای 4 عدد لولا هستند که به صورت مخفی بوده و قابلیت ریگلاژ را نیز دارند و بر روی آن یه عدد چشمی و زنگ نصب شده است و علاوه بر دستگیره های زیبا دارای قفل شب بند می باشند.
اجزای درب ضد سرقت,درب ضد سرقت

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

درب ضد سرقت ممکن است به انواع مختلف قفل های ضد سرقت مجهز شده باشد. هر کدام از این قفل ها دارای میزان امنیت های متفاوتی هستند. مهم ترین و اصلی ترین اجزا در درب ضد سرقت، قفل ها هستند. بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت حتما به قفل آن توجه کنید.
بهترین درب ضد سرقت,انواع درب ضد سرقت,بهترین برند درب ضد سرقت

بهترین درب ضد سرقت

مهم ترين سؤالي كه براي خريد ار درب ضد سرقت پيش مي آيد اين است كه چه نوع درب ضد سرقتي بخريم؟ انواع مختلف درب ضد سرقت در بازار وجود دارد و با مراجعه ی خريدار به فروشگاه ها وشركت هاي توليد و فروش درب ضد سرقت انواع مختلف آن را مي بينيم
تماس بگیرید