خرید درب داخلی ساختمان

 درب HDF چیست؟ قیمت درب اچ دی اف

HDF  مخفف کلمات High density fiberboard می باشد. اچ دی اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می شود و چگالی آن بالای 800 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

ورق اچ دی اف در پشت و روی تخته های چوبی پرس می شود، در کارخانه های تولید کننده درب، ورق اچ دی اف را به وسیله دستگاه ممبران با PVC نیز روکش می کنند و درب های با نام درب پی وی سی و یا درب اچ دی اف روکش پی وی سی به بازار عرضه می کنند. قیمت درب اچ دی اف به نسبت ارزان تر از دربهای دیگر میباشد.

قیمت درب اچ دی اف hdf از عوامل تاثیرگذار در تولید بیشتر این گونه از دربها دارد. درب اچ دی اف از پرفروش ترین محصولات درب داخلی ساختمان می باشد. این مدل از درب داخلی یکی از مدلهای محبوب، برای نصب به عنوان درب اتاقی می‌باشند.

درب پلی وود نیز یکی از انواع درب داخلی ساختمان می باشد. برای مشاهده محصولات این درب ها بهه صفحه مربوطه مراجعه بفرمایید.

درب های اچ دی اف و درب ضد سرقت چند مدل هستند که با شناخت آن ها می توان انتخاب مناسبی داشت.درب اچ دی اف در منازل و دفتر های کار استفاده می شود .

درب اچ دی اف معمولا برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی استفاده می شود اما به دلیل چگالی ورق اچ دی اف برای درب ورودی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پیشنهاد می شود در صورت استفاده از ورق مسطح برای درب ورودی دو ورق اچ دی اف 3 میل روی هم پرس شود که انجام این عمل باعث می شود هم استحکام این نوع درب به میزان قابل توجهی بالا رود و هم عمق شیارهای CNC افزایش یابد که به زیبایی کار می افزاید.

از نظر کمی، کیفی و قیمت رویه درب  اچ دی اف تولید شده در کشور مالزی و چین در یک سطح قیمت و کشور ترکیه و رومانی در سطح بالاتری نسبت به تولیدات چینی و مالزی قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت درب های داخلی و ویژگی های آن ها با ما تماس بگیرید. همچنین برای درب اتاقی سفارش تکی پذیرفته نمی شود . حداقل سفارش بیش از چهار لنگه می باشد.

انواع رویه های HDF

۱-رویه هایی از جنس اچ دی اف به صورت ورق مسطح( قیمت درب اچ دی اف بالاتر )

این نوع ورق ها با ضخامت ۳ میلی متر در بازار وجود دارد و جایگزین خوبی برای MDF می باشد و در میز های تلویزیون و … به کار می روند.رویه های اچ دی اف استفاده شده در صنعت چوب از جنس فیبر می باشند

۲-ورق های HDF قالب گیری شده

در این روش خمیر HDF را در شکل های مختلف قالب گیری می کنند و رگه های مشابه چوب در این نوع ورق ها وجود دارند که نتیجه ی کار ورق را به شکل چوب درمی آورد.

۳-ورق هایی با جنس ملامینه :

این نوع ورق ها نیز ضخامتی ۳ میلی متری دارند  و بیشتر در درب های مخصوص حمام و توالت و درب های اتاق خواب استفاده می شوند.اما ورق های با ضخامت ۶ میلی متر نیز می توانند برای درب های ورودی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند.

قیمت درب اچ دی اف 

انواع درب اچ دی اف

درب تمام چوبی

این نوع درب کاملا از چوب ساخته شده و هیچ فضای خالی در میان درب وجود ندارد و یا به عبارت دیگر تو پر است.

درب روکشی

برای ساخت این نوع درب ابتدا یک کلاف چوبی مستطیل شکل ﴿مانند یک قاب عکس﴾ با توجه به ابعاد درب ساخته می شود و یا ورقهای پیش ساخته ای مانند ورقهای HPL،HDF و یا سایر ورقها با توجه به سفارش مشتری بر رو و پشت کلاف پرس خواهد شد. البته فضای خالی میان درب را با شبکه بندی چوبی یا مقوایی که شباهت بسیاری به لانه زنبور عسل دارد و آن را هانیکام می نامند پر می کنند، استفاده از شبکه بندی ها در فضای خالی بین رویه های درب برای بالابردن مقاومت درب در برابر ضربه و شکنندگی می باشد.

لازم به ذکر است می توان از پر کنندهای دیگری مانند پشم سنگ یا یونولیت برای پر کردن فضای خالی بین دربها استفاده نمود که عایق بهتری برای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی و سرمایی و انتشار صدا می باشد.

درب اچ دی اف برای چه فضاهایی مناسب است؟

در صورتی که برای تولید درب اچ دی اف از ورق های اچ دی اف با ضخامت 3 میلی متر استفاده شود با توجه به اینکه نمی تواند فاکتورهای موثر در انتخاب درب ورودی واحدهای مسکونی را برآورده سازد فقط استفاده از اینگونه دربها برای اتاق خواب و درب سرویس بهداشتی و حمام توصیه می شود، ورق اچ دی اف با ضخامت 6 میلی متر و بیشتر را با توجه به ضخامت و فشردگی فیبر اچ دی اف می توان برای تولید دربهای ورودی ساختمان نیز مورد استفاده قرار داد البته برای دربهای ورودی آپارتمان نکاتی باید در تولید درب در نظر گرفته شود که فاکتورهای موثر بر انتخاب یک درب ورودی آپارتمان را پوشش دهد.

نکته مهم در مورد درب اچ دی اف این است که متأسفانه هنگام رنگ آمیزی این نوع درب قسمت زیرین به علت در دید نبودن رنگ نمی شود و در صورت استفاده از درب اچ دی اف برای سرویس بهداشتی چوب زیر درب اچ دی اف آب را به خود جذب کرده و به مرور زمان ورق اچ دی اف را از بین می برد ، همچنین عده ای ورق های گالوانیزه را از سمت داخل سرویس بهداشتی در قسمت پایین درب نصب می کنند که این کار باعث جلوگیری از پوسیدگی نمی شود بلکه تنها پوسیدگی را پنهان می کند و محل مناسبی را برای تخمک گذاری سوسک فراهم می کند.

تماس بگیرید